Lanserer ny nettbutikk med fokus på en enklere hverdag for kunden

Lanserer ny nettbutikk med fokus på en enklere hverdag for kunden

3 min

I over ett år har digital-avdelingen hos Onninen jobbet kontinuerlig med ny nettløsning i tett samarbeid med egne kunder. Her er resultatet.

– Aldri før har vi hatt så god innsikt i kundereisen til våre egne kunder. Vi ønsker å sitte i førersetet hva gjelder digitale løsninger på nett i vår bransje, og sikre at handleopplevelsen stemmer med kundens forventning, sier Kim Richard Andresen, leder for e-handel og digital utvikling i Onninen.

Den nye siden, som er en sammenslåing av Onninen.no og Onnshop, lanseres offisielt den 28. oktober. Du kan i dag likevel ta den i bruk ved å gå inn på Onninen.no.

– Sammenslåingen skal gjøre det lettere for deg som bruker å finne det du trenger, uten å måtte bytte mellom to ulike nettsider, forteller Andresen.

I tillegg vil den være betraktelig raskere enn tidligere. Kombinert med bedre brukervennlighet, spesielt på mobil, skal dette gi en mye forbedret kundeopplevelse.

– Vi vil at brukerne skal finne det de trenger, uansett om de er på kontoret, ved PC-en eller ute på oppdrag med bare mobilen, sier digitalsjefen.

Enklere å finne det du leter etter

Et annet fokusområde for den nye nettsiden har vært bedre «findability».
– Vi vet at over 80 prosent av brukerne våre velger søk som første vei inn til produkter og informasjon. Derfor ligger mye av fokuset på forbedring og optimalisering av søkemotor og relevans. Nå er siden både raskere og bedre – og det er enklere å finne tidligere kjøp og produkter som er relevante for brukeren.

Målet er å spare tid for brukerne, samt gi en bedre kundeopplevelse. Men arbeidet er ikke i mål ennå.

– Når vi nå lanserer ny side så er vi på ingen måte ferdige. Vi kommer til å jobbe videre, og brukerne kommer til å oppleve stadige forbedringer også etter lanseringen. Målet vårt er at Onninen skal være ledende på digitale løsninger i bransjen, sier Andresen.

Portrettbilde av Kim Richard Andresen, Head of Digital i Onninen Norge. På kontorveggen står det «det skal være enkelt å være kunde av oss»
KUNDEPERSPEKTIV: Dybdeintervjuer, måling og tilbakemeldinger fra 2 000 brukere har vært ekstremt viktig i arbeidet med ny nettbutikk.


Kundene har «laget» nettbutikken

I arbeidet med den nye siden har Onninen fått daglige tilbakemeldinger fra sine mest krevende kunder. Videre er det gjort dybdeintervjuer for å bedre forstå hva kundene ønsker.

– Vi er veldig opptatt av kundereisen og brukerne våre, og har brukt innspillene vi har fått veldig aktivt i arbeidet. Derfor liker vi å si at det er kunden som har laget den nye nettbutikken, sier Andresen.

Slik tar du i bruk den nye nettbutikken

Alle brukerkontoer er allerede migrert over til ny løsning. Det eneste du må gjøre er å be om nytt passord HER. Når du har mottatt passordet, er det bare å logge inn.

TIPS: Logg deg inn og begynn å bruke den nye siden allerede nå. Da blir ikke overgangen så brå når den gamle løsningen slutter å fungere.

Har du ikke konto i dag?
Du kan enkelt registrere deg her.

Har du spørsmål eller behov for hjelp til migrering?
Kontakt kundesenteret

Bilde av den nye nettbutikken til Onninen på mobilskjerm.
FORBEDRET MOBILVERSJON: Den nye nettbutikken til Onninen gjør det enkelt for deg å bestille varer mens du er ute på oppdrag.
Du vil kanskje også lese

Vil du ha flere nyheter fra onn:time?
Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Onninen Logo